Skolekomedie 2023

Ellebækskolens 6. Klasse har i løbet af emneugen arbejdet med skolekomedie. Stykket i år var ”Balladen om den forsvundne mumie” der er baseret på den populære børnebog af samme navn, skrevet af Dennis Jürgensen.

Vores tre 6. klasser har været opdelt i forskellige værksteder hvor de hver især har kunnet arbejde med det de synes er interessant og brænder for, indenfor skuespil, musik, dans, kostumer, scene og PR.

Det har været en hård uge hvor eleverne er blevet brugt til det yderste, men samtidigt givende for både eleverne såvel som for lærerne.

Det hele sluttede af om fredagen med to forestillinger; den første om formiddagen for de yngste klasser fra både Kalbyris og Kildemark, og så om aftenen for 6. klassernes familier.

Fra skolen af siger vi tusinde tak til de seje 6. klasser, og de forældre derhjemme har øvet med eleverne således at de har kunnet opnå den succes det er at have gennemført denne flotte bedrift.

Vi ser frem til næste år hvor den kommende 6. klasse får lov til at gøre dem kunsten efter!

Video fil